Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Ο ΕΓΓΟΝΟΣ ΜΟΥ
Ο εγγονός μου με ρωτάει κι
εγώ είμαι αμήχανος.
Τι να του απαντήσω με λόγο απλό
χωρίς περισπούδαστες αναλύσεις;
Γιατί με ρωτάει, "οι παλιότερες
γενιές έκαναν από έξη μέχρι δέκα
παιδιά;"
-"Γιατί παππού;"
-"Τότε τον παλιό καιρό με τις κακουχίες
και τα βάσανα που ζήσατε εσείς.
-"Δεν είχαν τα μέσα
να τα μεγαλώσουν, να τα βοηθήσουν
να τα σπουδάσουν, να τα εκπαιδεύσουν;"
- "Το κράτος ήταν ανύπαρκτο.
-"Τα βιβλία ακόμη και στο
δημοτικό ήταν επί πληρωμή."
-Πως τα άφηναν αβοήθητα να
αντιμετωπίσουν τις
αντιξοότητες της ζωής;"
-"Δεν αναλογιζόταν τις ευθύνες τους;"
Τι να απαντήσω στον εγγονό μου
Είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό.
-"Γιατί δεν είχαν φως παιδί μου."
-"Ζούσαν με το φως του λύχνου."
-"Γράμματα δεν γνώριζαν."
Προφυλάξεις...
-"Δεν έπαιρναν τα βράδια."
-" Όταν έσβυνε το φως του λύχνου
ήταν αργά.
"Το κακό" πια ήταν
unter portas {άντερ πόρτας.}
Ο εγγονός μου με κοίταξε πονηρά
και γέλασε δυνατά.
Τα παιδιά σήμερα είναι έξυπνα
και τα ξέρουν όλα.
ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου