ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ;
ΓΝΩΡΊΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΥΤΌΤΗΤΗΤΑ ΜΑΣ;
ΕΠΙΜΕΛΕΊΤΑΙ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
« Ανθρώπινη φύσειν μεταβαλλείν ράδιον». Θουκυδίδης
{Δύσκολο να αλλάξει η ανθρώπινη φύση}.
Γνωρίζουμε τους εαυτούς μας ; Τα προτερήματα μας και τα ελαττώματα μας; Την θέση μας στην κοινωνία, τις προσωπικές και κοινωνικές μας συμπεριφορές; Πόσο αυτό εισφέρει στην συλλογική μας ταυτότητα; Το μοναδικό ενδιαφέρον μας για την οικογένεια μας, τους κουμπάρους φίλους και συγγενείς πόσο μας επηρεάζει , για να μπορούμε να προσαρμοστούμε, σε μια κοινωνία πολιτών; Αντικατοπτρίζει το προσωπικό και συλλογικό μας εγώ το πολιτικό σύστημα, κατά την ρήση της Γαλάτειας Καζαντζάκη «Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω»; Στα ερωτήματα αυτά απαντούν επιστήμονες και διανοούμενοι , στο τεύχος 1044 του «Ε» της «Ελευθεροτυπίας» στις 24 - 4- 2011, ένα συλλεκτικό τεύχος, για την βιβλιοθήκη σας. Για οικονομία του χώρου θα παραθέσουμε μονάχα ελάχιστα από τα σοφά λόγια των ανθρώπων αυτών, όπου έχουν διαπρέψει ο καθένας στον τομέα του. {Στέλιος Ράμφος φιλόσοφος}. «Το πολιτισμικό πλαίσιο της κοινωνίας μας πιέζει να μην δημιουργήσεις. Η παιδεία σου ζητάει να απομνημονεύσεις, το πολιτικό σύστημα σου ζητάει αναξιοπρέπεια, η κοινωνική προαγωγή σου ζητάει να συμβιβαστείς. Αν είσαι καινοτόμος θα πρέπει να μην κάνεις τίποτε, για να μην δυσκολέψει αυτούς, οι οποίοι, είναι βολεμένοι.- Γιατί ο ατομισμός εδώ είναι βλασφημία; «Ο εγωισμός στον άνθρωπο είναι άγριος ούτως ή άλλως. Όταν λέμε όμως ατομικότητα δεν εννοούμε υποχρεωτικά ένα αβυσσαλέο εγώ. Εννοούμε έναν άνθρωπο που παίρνει την εικόνα του εαυτού του ,και από μέσα του, δηλαδή αναρωτιέται ποιος είναι. Ενώ ο ομαδικός άνθρωπος παίρνει την εικόνα του εαυτού του από το περιβάλλον του. Εδώ στην Ελλάδα παίρνεις την εικόνα του εαυτού σου , από το περιβάλλον ,από τι θα πει ο κόσμος. Ο Δυτικός άνθρωπος θα αναρωτηθεί ο ίδιος ¨ «έκανα καλά ή δεν έκανα»; Θα κρίνει μάλιστα ως υποκείμενο και την ίδια τη κρίση του». Πως προσδιορίζετε η ωρίμανση;« Ο άνθρωπος ο οποίος είναι υποχρεωμένος να ζήσει σε έννομη τάξη, θα πρέπει να συντονίζει το αίσθημα του, με το πνεύμα της ευθύνης και όχι με αδιαφορία και ιδιοτέλεια».Μανούσος Μαραγκουδάκης καθηγητής κοινωνιολογίας. « Ο λαϊκισμός εκφράζεται με την ταύτιση του οικουμενικού δικαίου , με το ιδιωτικό «δίκιο μου» και την ανακήρυξη αυτού σε υπέρτατη αξία, έστω κι αν αυτό σημαίνει την καταπάτηση θεσμών, ατομικών δικαιωμάτων ή ατομικών αγαθών». Χάρις Κατάκη- ψυχολόγος ψυχοθεραπεύτρια Η πραγματική συλλογικότητα δεν δημιουργείται χωρίς προσωπική ευθύνη». «Για να βγούμε από την κρίση πρέπει να αναλάβουμε προσωπική ευθύνη, και να αποκτήσουμε κοινωνική συνείδηση και απαίτηση. Έχουμε ένα στενό κύκλο «των δικών μας ανθρώπων,» και πέρα τούτου όλοι οι άλλοι θεωρούνται ξένοι. Πρέπει να διευρύνουμε αυτόν τον κύκλο. Ας μην ξεχνάμε ότι στις παραδοσιακές κοινωνίες, όσο πιο έντονη ήταν η ιδέα της κοινότητας τόσο πιο έντονη ήταν η προσωπική ευθύνη». -Δημήτρης Χριστοδούλου μαθηματικός καθηγητής πανεπιστημίου. «Να προσηλωθούμε σένα ανώτερο σκοπό- να επενδύσουμε στη βιομηχανία, και στη γεωργία, στην εκπαίδευση ,στην έρευνα». -Νικολέτα Φωτάκη καθηγήτρια φαρμακολογίας. «Η αλλαγή αρχίζει από τον καθένα μας ,στον μικρόκοσμο του-αρκεί να την θέλουμε». -Γιάννης Ζέρβας ψυχίατρος «Οι Έλληνες είμαστε πολύ νάρκισσοι για να πάθουμε εθνική κατάθλιψη. Κάθε διαδρομή προς την καταστροφή κινητοποιεί τεράστιες δυνάμεις δημιουργίας».
ΠΟΙΗΣΗ
Πριν από 1 ημέρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου