Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1960
ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
"Είναι κοινός ανθρώπινος κλήρος ο θάνατος.Αλλά είναι προνόμιο η ευθανασία. Κι αυτό σου επιφύλαξαν οι θεοί." 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ "Ε.Κ"
{ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 1964}
Από τον επικήδειο λόγο του στον τάφο του ΣΟΦΟΚΛΗ Ε. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΣΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΧΑΝΊΩΝ
ΠΗΓΗ Ο εαυτός μου.
Το 1964 που απεβίωσε ο Σοφοκλής Βενιζέλος ήμουν 16 ετών.
Ετέθη σε λαϊκό προσκύνημα στον ναό των Εισοδείων στην Μητρόπολη των Χανίων. Τον φίλησα ευλαβικά κι εγώ κι ήταν η πρώτη μου φορά που αντίκρισα νεκρό.
Συγκλονίστηκα ως έφηβος από την ρητορικότητα του Γ.Π και θυμούμαι ακόμη και σήμερα 53 χρόνια μετά την αρχή του επικηδείου λόγου του.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Δεκαετία του 1960. Στην οδό Πανεπιστημίου συναντήθηκε ο πρόεδρος της "Ε.Κ" Γεώργιος Παπανδρέου με την Ελευθερία σύζυγο του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Ε.Δ.Α Ηλία Ηλιού.
Αντάλλαξαν τους καθιερωμένους χαιρετισμούς. Η σύζυγος του Ηλιού παίρνει τον λόγο και απευθύνεται στον Παπανδρέου. "Γιώργο του λέει γιατί δεν συνεργάζεσται με την ΕΔΑ να σχηματίσετε κοινό μέτωπο;" Ο Παπανδρέου της απαντάει με χιούμορ χαμογελώντας. "Ελευθερία της λέει¨" αν σχηματίσουμε κοινό μέτωπο, ο Ηλίας θα έχει την δική του Ελευθερία αλλά εγώ θα χάσω την δική μου."
ΠΗΓΗ {"Μνήμες μου από "ΤΑ ΝΕΑ" εκείνης της εποχής"}
------------------------------------------------------------------------------------------------
Το 1958 με τις εκλογές η ΕΔΑ {παρά την ήττα της αριστεράς στον εμφύλιο} το διωγμό και τις εξορίες των αριστερών ανήλθε στην θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Πανικόβλητο το κατεστημένο της εποχής προκήρυξε δια της κυβερνήσεως της ΕΡΕ με τον Κ .Καραμανλή το 1961 εκλογές όπου "πρωταγωνίστησε" η βία και η νοθεία. Ο Παπανδρέου κήρυξε τον ανένδοτο και η αριστερά βγήκε με διαδηλώσεις στους δρόμους. Το 1963 δολοφονήθηκε ο βουλευτής της ΕΔΑ και βαλκανιονίκης Γρ. Λαμπράκης στην Θεσσαλονίκη από το παρακράτος της δεξιάς.
Το 1963 ήμουν 15 ετών. Θυμάμαι ηγετικά στελέχη της αριστεράς {Ε.Δ.Α} που εμφανιζόταν στην πλατεία Κοτζάμπαση των Χανίων, για προεκλογικές ομιλίες.
Οι αστυνομικοί της ασφάλειας με πολιτικά, έκαναν κύκλους με μοτοποδήλατα με βγαλμένες τις εξατμίσεις και δεν άφηναν με το θόρυβο που δημιουργούσαν , να ακουστεί ο ομιλητής. Τι Όμορφος κόσμος!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου