Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Ποικιλία Θεμάτων
Γράφει ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ
«Είμαστε πλάσματα της παρακμής και της αβύσσου διψασμένα για αναγέννηση και σωτηρία». THERESE DELPECH
Ο νέος Δήμαρχος Χανίων προφανώς αναμένει κάποια χρηματοδότηση από το ΥΠΠΟ για την κατεδάφιση του τουριστικού περιπτέρου, δίπλα στο Γιαλί Τζαμισί προκειμένου να αναδειχθεί το Ισλαμικό τέμενος, το οποίο αποτελεί πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μας. Διότι αν δεν απατώμαι υπάρχει προηγούμενη -παλαιότερη απόφαση του Κ.Α.Σ όπου έχει εγκρίνει την κατεδάφιση. Αλλιώς δεν εξηγείται η εκ νέου επιστολή του Δημάρχου προς την Γ.Γ του ΥΠΠΟ κ. Λίνα Μενδόνη. Ασφαλώς και είναι αναγκαία η κατεδάφιση και η ταπεινότητα μου, το είχε επισημάνει παλιότερα από την παρούσα στήλη. Όλες οι πολιτισμένες χώρες του κόσμου σέβονται την πολιτιστική τους ιστορία, και προβάλλουν τις παλιές τους πόλεις και την πολιτιστική τους κληρονομιά. Εμείς ιδιαίτερα στη Κρήτη και στην Ελλάδα , η οποία φώτισε τον πολιτισμένο κόσμο, έπρεπε να έχουμε μεγαλύτερη ευαισθησία σε αυτά τα θέματα. Αντιθέτως η νεοελληνική εξουσία αντί να διαφυλάξει τα μνημεία του πολιτισμού τα άφησε να φθαρούν , να καταπατηθούν ή τα γκρέμισε η ίδια για να ωφεληθούν φιλικά της συμφέροντα. Θυμάμαι επίσης ότι ένας επιστημονικός σύλλογος, ο σύλλογος αρχιτεκτόνων Χανίων, ο οποίος έπρεπε να πρωτοστατήσει στην ανάδειξη του Ισλαμικού Τεμένους ως μέρους της πολιτιστικής μας κληρονομιάς , έφερε αντιρρήσεις, διότι το τουριστικό περίπτερο είναι δημιούργημα όπως είχε ανακοινώσει ενός διαπρεπούς αρχιτέκτονα του Σωκράτη Καραντινού. Μερικοί επιδεικνύουν ευαισθησίες εκεί που δεν χρειάζεται και βάζουν και την σφραγίδα του ειδικού..
ΕΝΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ
Κατά καιρούς γίνονται στην Αθήνα συζητήσεις, για παραχώρηση οικοπέδου προκειμένου να χτίσουν ένα τζαμί, οι Μουσουλμάνοι , για να προσεύχονται. Υπάρχουν και οι ακραίοι Ελληναράδες, οι οποίοι είναι φυσικά αντιδημοκράτες δηλαδή φασίστες, που δεν θέλουν να βλέπουν στα μάτια τους, τους ξένους. Όμως στα πλαίσια μιας φιλελεύθερης πολιτείας ,όλοι οι πολίτες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Όλοι έχουν δικαιώματα να έχουν λατρευτικούς ναούς. Άλλωστε ποιος ξεσπίτωσε τους φτωχούς Μουσουλμάνους από τα σπίτια τους; Οι ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι των δήθεν Χριστιανικών εξουσιών {ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΕΥΡΩΠΑΙΩΝ}. Να τους αρνούμαστε και ένα τόπο λατρείας πάει πολύ. Ότι η θρησκεία είναι ένα παρηγορητικό μέσο {το όπιο κατά τον Καρλ Μαρξ } για τον άνθρωπο του λαού είναι γνωστό. Έχει τόσα βάσανα ο φτωχός λαός, ή Χριστιανός είναι , είτε Μουσουλμάνος η Έλλην, ή Ιουδαίος να του αρνηθούμε και «το όπιο του», συγνώμη την θρησκεία του, είναι μεγάλη αδικία και απανθρωπιά. Αλήθεια στα Χανιά τον τόπο αυτόν τον μικρό τον μέγα, γνωρίζουμε τον αριθμό των διαμενόντων Μουσουλμάνων; Αν ,ναι μήπως πρέπει να τους παραχωρήσουν οι αρμόδιοι κανένα εγκαταλειμμένο παλιό τζαμί να μην ενοικιάζουν μαγαζιά και υπόγεια; Ρητορικό το ερώτημα.
ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΛΟΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ
Το 2002 άνοιξα ένα μικρό βιβλιοπωλείο πίσω από το Δημαρχείο. Ήμουν σε ώριμη ηλικία όπου σκληρά εργαζόμενος σε δική μου επιχείρηση είχα εξοικονομήσει τα προς το ζειν. Το άνοιξα περισσότερο ως πνευματικό στέκι για να δέχομαι του φίλους μου , και όχι ως επιχείρηση. Πίστευα ότι τουλάχιστον θα μπορούσε το μικρό αυτό βιβλιοπωλείο να εξοικονομεί τα λειτουργικά του έξοδα. Παρά την φροντίδα μου να φέρω βιβλία ποιότητας το βιβλιοπωλείο έπιασε πάτο. Έτσι μετά δέκα πέντε μήνες αποφάσισα να το κλείσω, χάνοντας το όποιο κεφάλαιο είχα τοποθετήσει. Μετά τρία χρόνια το 2005 μου ήρθε από την εφορία η «περαίωση» λέει¨ «για τα κέρδη του 2002». Τώρα ποια κέρδη.; Αυτοί ξέρουν. Τα πλήρωσα γιατί θέλω να είμαι νομοταγείς έστω κι αν οι νόμοι είναι άδικοι. Το 2010 μου ήρθε μία άλλη ειδοποίηση από την εφορία για την περαίωση του 2003. Σημειωτέον ότι είχα κλείσει τον Ιούνιο του 2003 επειδή δεν είχα δουλειά καθόλου και δεν εισέπραττα όπως προείπα ούτε τα λειτουργικά μου έξοδα. Αυτή είναι η παράνοια του κράτους , όταν δεν μπορεί , να εισπράξει , τους φόρους από αυτούς που έχουν έσοδα. Η ταπεινότητης μου πληρώνει φόρους επειδή έχει έσοδα από άλλες πηγές. Από το μικρό βιβλιοπωλείο όμως είχε ζημία. Σκέφθηκα να στείλω στον υπουργό των οικονομικών, και του μνημονίου κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου ένα φάκελο με πυρίτιδα όπως αυτούς που στέλνουν «οι πυρήνες της φωτιάς». Επειδή όμως είμαι μεγάλος για τέτοια πράγματα και φιλήσυχος πολίτης, απλώς εκφράζω την απογοήτευση μου για την λειτουργία του κράτους.
Σημειώνω δε την προσωπική μου περίπτωση, επειδή είμαι σίγουρος ότι είναι πολλοί μικροεπαγγελματίες που δεν είχαν κέρδη και καλούνται να πληρώσουν στην τυφλή θέμιδα της αδικίας και όχι της δικαιοσύνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου