Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ.ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
ΤΑΞΙΚΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
«Σας παρακαλώ να πάρετε μέτρα ενάντια στις καταχρήσεις όλων των επαγγελμάτων.
Κι αν υπάρχει κανένας που κάνει πολλούς φτωχούς για να κάνει ένα πλούσιο, αυτός δεν έχει θέση στην κοινωνία μας».{ΟΛΙΒΕΡ ΚΡΟΜΓΟΥΕΛ}
Πολλά και ποικίλα είναι τα προβλήματα του συστήματος της παιδείας το οποίο έχει κολλήσει χρόνια και διαρκή ασθένεια. Καμιά κυβέρνηση ως τώρα δεν στράφηκε θεραπευτικά για να βρει τα αίτια αλλά μερικές φορές θεραπεύει τα συμπτώματα. Όταν δεν λειτουργεί σωστά και δίκαια ένα σύστημα παιδείας, θιγόμενες είναι οι λαϊκές τάξεις οι οποίες δεν διαθέτουν χρήματα για την ιδιωτική παιδεία για την ακρίβεια την εκπαίδευση γιατί παιδεία, είναι κάτι πολύ ευρύτερο που δεν το διαθέτει ένα σύγχρονο καπιταλιστικό κράτος στους «υπηκόους του».Ο καπιταλισμός θέλει απλώς εκπαιδευμένο προσωπικό για να εργάζεται σε εξειδικευμένες εργασίες. Αλλά κι αυτό δεν το διαθέτουμε ικανοποιητικά γιατί ο Ελληνικός καπιταλισμός είναι καπιταλισμός τραβεστί. Θα καταγράψουμε εν ολίγοις μερικά από τα προβλήματα της παιδείας που γνωρίζουμε .1. Το κτιριακό πρόβλημα για να κάνουν τα παιδιά μάθημα μόνο το πρωί.. Ας μη μιλήσουμε για τα νηπιαγωγεία τα οποία στεγάζονται σε ενοικιαζόμενες ακατάλληλες αίθουσες. 2.Το πρόβλημα της διδασκαλίας στην τάξη το οποίο δεν αφήνει πολλές πρωτοβουλίες στους εκπαιδευτικούς παρά λειτουργούν ως όργανα εξουσίας και ιμάντες μεταβίβασης του υπουργείου.3.Τα φροντιστήρια τα οποία έχουν υποσκελίσει το λύκειο και την δημόσια παιδεία. Αυτό είναι πρωτοφανές και δεν συμβαίνει σε καμιά άλλη Ευρωπαϊκή χώρα. Είναι Ελληνική πατέντα κι αυτό μας δίνει τριτοκοσμικά χαρακτηριστικά. Για την λειτουργία των φροντιστηρίων όμως, δεν φταίει το κράτος αλλά κατά κύριο λόγο οι γονείς με τον προστατευτισμό τους, και τον ανταγωνισμό τους για την εισαγωγή των γόνων τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως επίσης να μη παραβλέψουμε ότι το σύστημα της παιδείας είναι ταξικό και βλέπουμε τα παιδιά των αγροτών και των φτωχών εργατικών τάξεων να αφήνουν το σχολείο και να μην προχωρούν πέρα από την βασική εκπαίδευση. Και όταν σπουδάζουν στρέφονται σε αυτά που θεωρούνται κατώτερα επαγγέλματα. Υ.Γ. Διάβασα μια ακόμη επιστολή αυτή τη φορά, του φίλου μου, του Γιώργου Ζουρίδη φυσικού, συνταξιούχου του ΟΤΕ, για την περίπτωση της μαθήτριας του γυμνασίου Χρυσοπηγής. Αν κατάλαβα καλά ήταν εναντίον της τιμωρίας και ότι έπρεπε να εφαρμοσθεί η αρχή της επιείκειας. Εγώ δεν συμφωνώ και πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει τιμωρία ανάλογα με το αδίκημα. για να παραδειγματίζετε και να διδάσκετε ο νέος και η νέα. Να μαθαίνουν ότι οι πράξεις μας στην ζωή έχουν συνέπειες. Η ατιμωρησία φέρνει την ασυδοσία. Σε μικρούς και σε μεγάλους. Άλλωστε η τιμωρία ήταν επιεικής και προσεκτική από τους καθηγητές. Πήρε όμως δυσανάλογο θόρυβο από τα ΜΜΕ για λόγους εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης.
ΠΑΤΕΡΝΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ
Όταν ρωτήθηκε ο αμετροεπής κος Θόδωρος Πάγκαλος την παραμονή της πανελλαδικής απεργίας των εργαζομένων που περικόπτονται συνεχώς τα δικαιώματα τους είπε ότι «οι πλείστοι συνδικαλιστές ελέγχονται από το ΠΑΣΟΚ». Και ο νοών νοείτο. Δηλαδή ότι δεν θα κατεβάσουν αρκετό κόσμο σε απεργία. Δυστυχώς αυτό είναι το εξωφρενικό και το παράδοξο. Ότι δεν υπάρχει ακηδεμόνευτος συνδικαλισμός αλλά κομματικοποιημένος συνδικαλισμός και καπελωμένος από όλα τα κόμματα.. Οι δε συνδικαλιστές των κομμάτων εξουσίας αμείβονται με υφυπουργεία και άλλες ανώτατες θέσεις στον κρατικό μηχανισμό.Όταν κηδεμονεύεται κατά αυτό τον τρόπο το εργατικό κίνημα ασφυκτικά από τα κόμματα το συμφέρον των εργαζομένων δεν αντιπροσωπεύεται ικανοποιητικά αλλά ανάλογα με το κομματικό συμφέρον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου