Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΣΔ
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ «ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙA" Διάλογος μέσα από την ιστοσελίδα «Ανιχνεύσεις» «ΕΤ» Του κ. Δημήτρη Μακροδημόπουλου Ο Γιάννης Σκαρίμπας στο βιβλίο του «Το 1821 και η Αλήθεια» έγραφε: «Μεταξύ δουλείας και δουλείας δεν υπάρχει καμμιά διαφορά. Με το να κάμεις μιαν επανάσταση κι αποτινάξεις τον ζυγό δεν έκαμες τίποτα. Το 21 αυτό έκαμε. Το να μην ξαναεμπέσεις σε ζυγό, αυτό είναι επανάσταση». Πιο κάτω σημείωνε: «Οι Τούρκοι δεν ήσαν οι χειρότεροι…Ο ελληνικός λαός δεν θάκανε την επανάσταση για να αποκαταστήσει και πολιτικά τους κοτζαμπάσηδες. Οι λέγοντες ότι η Επανάσταση ήταν μόνον Εθνική, ή είναι αδιάβαστοι ή δεν μας λένε την αλήθεια. Σκοτώνοντας τον Τούρκο ήξερε ότι σκοτώνει τον σύμμαχο των κοτζαμπάσηδων. Χωρίς τον αφανισμό πρώτα αυτουνού, δεν μπόραε να ξεπάτωνε τους άλλους. Το ότι σε αυτό η Επανάσταση γελάστηκε δεν πάει να πεί ότι τους εφείσθη. Θα τους πέρναε εν στόματι μαχαίρας. Το ότι νόμισε ότι για τούτο είχε καιρό, αυτό την έφαγε…Η Επανάσταση απότυχε…». Ενώ ο Δημήτρης Φωτιάδης γράφει για τον χαρακτήρα του 1821: «Δύο ήταν τα Εικοσιένα: Το ένα του λαού και των πιο προοδευτικών ανθρώπων εκείνου του καιρού, το άλλο των κοτζαμπάσηδων και των πολιτικάντηδων. Του πρώτου οι ρίζες αντλούνε τους χυμούς τους από τα “Δίκαια του ανθρώπου” του Ρήγα Βελεστινλή, πάνω στο άλλο πέφτει βαρύς ο ίσκιος της “Πατρικής Διδασκαλίας” του Μακαριωτάτου Πατριάρχη της Αγίας Πόλης Ιερουσαλήμ Κυρ Ανθίμου – ή πιο σωστά του Γρηγορίου(του Ε’) Από Μακροδημόπουλο Δημήτρη «Κύριε Δασκαλάκη πραγματικά είναι εξαιρετικά τα σχόλιά σας. Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω στο εξής. Στην ΕΣΣΔ το καθεστώς δεν ήταν κομμουνιστικό αλλά χαρακτηρίζεται ως δικτατορία του προλεταριάτου η οποία είναι μεταβατική κατάσταση από τον καπιταλισμό στον κομμουνισμό αλλά και αντιφατική. Ή θα επικρατήσουν οι σοσιαλιστικές δυνάμεις και θα οδηγηθούμε σε μια αταξική κοινωνία όπου δεν μπορεί θεωρητικά να υπάρχουν ανισότητες ή θα επικρατήσει η αστική τάξη με τη γραφειοκρατική της μορφή. Στην ΕΣΣΔ και στην Κίνα επικράτησε η αστική τάξη. Δεν είναι δυνατόν οι Γιέλτσιν, Ναζαρμπάγιεφ, Αλίεφ, Καντίρον , γραμματείς των ΚΚ στις Σοβιετικές δημοκρατίες να υπήρξαν ποτέ κομμουνιστές. Καριερίστες ήσαν. Σύμφωνα με άλλους το καθεστώς της ΕΣΣΔ χαρακτηρίζεται ως κρατικομονοπωλιακός καπιταλισμός αφού οι παραγωγικές σχέσεις παρέμειναν αναλλοίωτες.» Από Μανούσο Γ. Δασκαλάκη Σχόλιο 1 } Το ” 21 και η αλήθεια” του Σκαρίμπα, αν δεν απατώμαι το έχω από την δεκαετία του 70 στην βιβλιοθήκη μου. Κορδάτο και Φωτιάδη έχω διαβάσει, με πιο πρόσφατο του Κορδάτου ένα μικρό βιβλίο για τον “μύθο των Αμπελακίων.”
Δεν διαφωνώ με το σχόλιο του Σκαρίμπα ότι¨ “δουλεία με δουλεία δεν έχει καμιά διαφορά.” Όμως όπως γράφετε κι εσείς κ. Μακροδημόπουλε για την Ελλάδα, π.χ στην Γαλλία, η Γαλλική επανάσταση ήταν αστικοδημοκρατική. Είχε αναπτυχθεί η αστική τάξη και με το σύνθημα¨ ελευθερία , ισότητα,αδελφότητα” τα κατάφερε και πήρε τον λαό με το μέρος της. Στην Ελλάδα όπως γνωρίζουμε δεν υπήρχε ανεπτυγμένη αστική τάξη εντός των συνόρων.Κι έτσι μας συνέτρεξαν οι Έλληνες αστοί και διανοούμενοι του εξωτερικού όπου συνεργάστηκαν με τους τοπικούς οπλαρχηγούς.Δεν μου αρέσει αλλά θα χρησιμοποιήσω την φράση της σιδηρόφρακτης φράου Α. Μέρκελ -όμως για εκείνη την εποχή -ότι ¨Η Ελλάδα είναι {ήταν} ιδιαίτερη περίπτωση”. Να θυμηθούμε το Κιλελέρ τον Μαρίνο Αντύπα και την διανομή γαιών στις αρχές του 20ου αιώνα;
Σχόλιο 2} Το γνωρίζω ότι ένας μέρος της κομμουνιστικής αριστεράς υποστηρίζει ότι ¨στην ΕΣΣΔ και στην Κίνα επικράτησε η αστική τάξη.” Θα μου επιτρέψετε να πιστεύω ότι είναι ένα ιδεολόγημα, για όσους ρομαντικούς πιστεύουν ακόμη ότι μπορούν επί της γης να δημιουργηθεί ένας επίγειος κομμουνιστικός παράδεισος. Δεν είναι αυτό αρνητικό γιατί χωρίς τους ρομαντικούς και ουτοπιστές η ζωή μας θα γινόταν ακόμη μεγαλύτερη κόλαση.
Εγώ βεβαίως έχω προσγειωθεί ανώμαλα στην πραγματικότητα και θεωρώ τον εαυτόν μου αριστερό σοσιαλδημοκράτη. Στην πρώην ΕΣΣΔ κυρίαρχο ρόλο έπαιξε το ΚΚΣΕ και η δικτατορία του, η οποία δεν ήταν του προλεταριάτου αλλά του κόμματος {της κομματικής ελίτ}εναντίον του συνόλου του λαού.Που βγαίνει ότι κυριάρχησε η αστική τάξη;Ποιοι καρπώθηκαν τα εργοστάσια μετά την πτώση του καθεστώτος;Ποιοι άλλοι εκτός τα κομματόσκυλα του ΚΚΣΕ;
Οποία κομμουνιστική βουλιμία, όπου θα δημιουργούσε τον ιδανικό άνθρωπο αλλά έμεινε από βουλιμικό επεισόδιο. Διαβάστε το μικρό βιβλιαράκι του υφηγητή κοινωνιολογίας Αθ. Βακαλιού, ο οποίος έζησε πολλά χρόνια στην ΕΣΣΔ και γράφει για την ψυχολογία των κομμουνιστών, την εποχή της στασιμότητας επί Μπρέζνιεφ κι άλλα ενδιαφέροντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου