Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΜΕΣΩ FB
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΧΟΛΙΑ MAΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ






"Η ασφυκτική απειλή του ολοκληρωτισμού στην ελληνική δημοκρατία: με αφορμή την παύση των παραστάσεων του Corpus Christi
Την Τετάρτη 31η Οκτωβρίου 2012, το θέατρο Χυτήριο ανακοίνωσε ότι σταματάει τις παραστάσεις του έργου CorpusChristi υπό το καθεστώς απειλών παραθρησκευτικών οργανώσεων και της Χρυσής Αυγής έξω από το θέατρο με στόχο την παρεμπόδιση της παράστασης αλλά και απειλών εναντίον της ζωής και σωματικής ακεραιότητας των συντελεστών της.
Τελικά το εγχείρημα αυτής της ιδιότυπης συμμαχίας παραθρησκευτικού και νεοναζιστικού ολοκληρωτισμού πέτυχε. H παράσταση σταμάτησε. Η τρομοκρατία νίκησε τη δημοκρατία. Ο σκοταδισμός νίκησε την ελευθερία της έκφρασης και της τέχνης. Το ελληνικό κράτος αμέριμνο παρακολουθεί τον εκφασισμό των σωμάτων ασφαλείας του, τα οποία φυσικά δεν σκέφτηκαν ποτέ να προβούν στην αυτονόητη πολιτειακή υποχρέωση των διωκτικών αρχών σε μια δημοκρατία: να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη δυνατότητα των συντελεστών του έργου να κάνουν τη δουλειά τους ασφαλείς. Η πολιτική ηγεσία δεν έπραξε το δημοκρατικό της καθήκον –να διασφαλίσει την ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση– τη στιγμή που ήταν προφανές ότι μείζον τμήμα των μηχανισμών ασφαλείας θεωρούσε ότι η δουλειά τους ήταν (να αφήσουν) την παράσταση να κατέβει.
Η στέρηση του δικαιώματος μερικών συμπολιτών μας να δούνε το -όποιο- έργο δεν αφορά μόνο αυτούς. Αφορά τις θεμελιακές προϋποθέσεις της ανθρώπινης συμβίωσης, τον σκληρό πυρήνα της δημοκρατικής φιλελεύθερης πολιτείας: το δικαίωμα κάποιων να λένε αυτό που θέλουν και των άλλων που αποδοκιμάζουν, να διαφωνούν, χωρίς να διανοούνται να φιμώνουν.
Αυτό δηλαδή που δεν μπορούμε να υποτιμήσουμε. Όπως έγραψε ένα έγκυρο ξένο μέσο ενημέρωσης με αφορμή μιαν άλλη υπόθεση, υπόθεση κρατικής λογοκρισίας στην δημόσια τηλεόραση «η δημοκρατία επιστρέφει στον τόπο όπου γεννήθηκε, αλλά για να πεθάνει». Θα την αφήσουμε;
Το Δ.Σ. της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα
του Ανθρώπου και του Πολίτη



2Μου αρέσει! · ·Να μην παρακολουθώ τη δημοσίευσηΝα παρακολουθώ τη δημοσίευση · Κοινοποιήστε

Αρέσει σε 38 άτομα.

Λουίζα Αλούπη Εγώ ξέρω, ότι Λογοκρίνεται μόνο το πολύ Επικίνδυνα Αληθινό.. Και το Λογοκρίνουν συνήθως, Εκείνοι που το Φοβούνται. Και το Φοβούνται, εκείνοι που τό'χουν Απωθήσει μέσα τους. Εκείνοι, που τό'χουν Απωθημένο.. Αυτό ξέρω.. πολύ σεμνά..

Πριν από 48 λεπτά · Μου αρέσει! · 2

Σοφία Ασημακοπούλου Κουράγιο. Θα αντιδράσουμε κάποια στιγμή τελικά. Από ανάγκη. Ο χειμώνας φέτος θα μας πέσει πολύ βαρύς...

Πριν από 46 λεπτά · Μου αρέσει! · 1

Panayiotis Apneist Evangelinos οι φασιστες δεν συζητιουνται. Δεν πειθονται απο επιχειρηματα. Γι' αυτο οι παππουδες δεν ανοιγαν διάλογο μαζι τους. Τους πυροβολούσαν αμέσως.

Πριν από 37 λεπτά από κινητό · Μου αρέσει!

Κυριακος Γκ ΓΙΑ ΣΑΣ...ΣΥΜΦΩΝΩ.....ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΦΩΝΩ......ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΑΝΤΙΟΥΣ ΤΗΣ.....ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΗΛ ΤΟ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟ ΣΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ......ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ .....ΟΧΙ ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ.....ΑΠ...Δείτε περισσότερα

Πριν από 27 λεπτά · Επεξεργασμένο · Μου αρέσει!

Spyros Chinopoulos Μου κάνει εντύπωση που πολλοι εξεπλαγην με τα γεγονοτα του Χυτηρίου. Αυτα ειναι γεγονοτα που εχουν ξαναγίνει στην Ελλάδα και μάλιστα οργανωμένα από αλλο κόμμα.Το ΚΚΕ με την ταινία Ελένη του Γκατζογιάννη.

Πριν από 36 λεπτά · Μου αρέσει!

Βασίλης Βλάχος Πω πω! Άμα δε το 'χεις, άσ' το βρε παιδί μου...

Πριν από 34 λεπτά · Μου αρέσει!

Dimitris Adamidis Συμγωνω απόλυτα...Για τα γιαούρτια στον Νταλάρα και τις καρέκλες ανακοίνωση είχαν βγάλει???

Πριν από 33 λεπτά · Μου αρέσει! · 1

Manousos Daskalakis Πρέπει να αντισταθούμε σε κάθε μορφής ολοκληρωτισμό και φίμωσης της ελευθερίας έκφρασης.

Πριν από 31 λεπτά · Μου αρέσει!

George Avouris ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ ΚΑΘΕΤΑ. Μιλάτε για ελευθερία της έκφρασης. Ας υποθέσουμε ότι είναι ελεύθερος ο καθένας να βλαστημάει τον πνευματικό πατέρα της πλειοψηφίας των Ελλήνων.Τι γίνεται με την ελευθερία της έκφρασης της άλλης πλευράς? Γιατί είνα...Δείτε περισσότερα

Πριν από 30 λεπτά · Μου αρέσει!

Fotis Badounas ελευθερια εκφρασης............

Πριν από 26 λεπτά · Μου αρέσει!

Panos Niavis Κύριε Αβούρη , οι κοινωνίες του διαφωτισμού τα έχουν λύσει προ αιώνων αυτά τα ζητήματα. οι κοινωνίες του θρησκευτικού φονταμενταλισμού πάλι όχι . Είναι καιρός να αποφασίσουμε που ανήκουμε.

Πριν από 25 λεπτά · Μου αρέσει! · 1

Ioanna Melidou αγένεια,κακοήθεια,βλακεία,τρέλλα,παραλογισμός,ανοησία και όλα τα παρόμοια,συνθέτουν την ελληνική δημοκρατία !διαλέγεις και παίρνεις και τότε σου βάζουν μια ταμπέλα ,γιατί αντιδράς ?

Πριν από 25 λεπτά · Μου αρέσει!

Σταματης Εμμανουηλιδης ΠΑΝΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΡΙΑ..Η Και αλλεως..<ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ>

Πριν από 22 λεπτά · Μου αρέσει!

Manousos Daskalakis Συμφωνώ κ.ΝΙΑΒΗ. "Διαφωνώ με ότι λες μα θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμα σου να το λες."ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ

Πριν από 20 λεπτά · Μου αρέσει!

George Avouris Κύριε Νιάβη, δεν καταλαβαίνω πως ερμηνεύετε την διαμαρτυρία των Χριστιανών σε θρησκευτικό φονταμενταλισμό;Το να μπαίνουν ταμπέλες δεν είναι ελληνική αρχαία σκέψη.

Πριν από 18 λεπτά · Μου αρέσει!

Κυριακος Γκ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.....ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΛΗΣΤΕΨΩ,....ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΔΥΝΑΜΑΙ ΝΑ ΚΑΘΥΒΡΙΖΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΩ ΤΟ ΥΨΙΣΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΠΟΙΟΥ..ΤΟΤΕ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ..ΔΗΛ ΓΙΑ ΑΣΥΔΟΣΙΑ.....ΟΠΟΤΕ Η ΥΠΕΡ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ...Δείτε περισσότερα

Πριν από 7 λεπτά · Επεξεργασμένο · Μου αρέσει!· 1

Manousos Daskalakis Δηλαδή κ. Ανούρη. Αν εσείς γράψετε ένα θεατρικό έργο που δεν συνάδει με την αισθητική μου θα πρέπει να πάρω μια ομάδα να έρθω εκεί που ανέβηκε να διαμαρτυρηθώ ώστε να σας αναγκάσω να το κατεβάσετε. Είναι αυτό ελευθερία; Όχι είναι χούντα και σκοταδισμός.

Πριν από 12 λεπτά · Μου αρέσει!

George Avouris Κατ'αρχήν ονομάζομαι Αβούρης κύριε Δασκαλάκη.Εάν λοιπόν θέλετε να το πάμε επί προσωπικού, έαν γράψω ένα έργο(αυτή είναι η τωρινή εργασία μου) και σας προσβάλει βρίζοντας τον (πνευματικό) πατέρα σας έχετε το δικαιώμα να διαμαρτυρηθείτε κόσμια. Το τι θα επικρατήσει στο τέλος, δεν θα το αποφασίσω εγώ.

Πριν από 7 λεπτά · Μου αρέσει!

Manousos Daskalakis Κύριε ΑΒΟΥΡΗ.Στα πλαίσια της δημοκρατίας επιτρέπεται ελεύθερα η διαμαρτυρία. Κόσμια χωρίς κραυγές χωρίς την προστάτιδα κάθε αδικημένου"χρυσή αυγή" και άλλους φανατικούς.Όταν όμως η διαμαρτυρία γίνεται με τον τρόπο που έγινε στο θέατρο "χυτήριο "είναι έμμεση ή καθαρή απαγόρευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου