Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
«Από τη στιγμή που το ευγενές άγριο πλάσμα πέρασε στην οργανωμένη κοινωνία των ανθρώπων οφείλει να συνάψει το κοινωνικό συμβόλαιο. Πράξη υπέρτατης δέσμευσης και ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό καλό.»ΖΑΝ ΖΑΚ ΡΟΥΣΣΩ
Το υπουργείο οικονομικών στα πλαίσια της «ηλεκτρονικής διακυβέρνησης» που εξήγγειλε ο κ. πρωθυπουργός δέχεται γνώμες πολιτών για το φορολογικό νομοσχέδιο.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η συμμετοχή αυτή των πολιτών είναι ένα φύλο συκής για την κυβέρνηση για κάθε κυβέρνηση προκειμένου να εφαρμόσει το δικό της πρόγραμμα για το οποίο βεβαίως και εξελέγη. Πραγματική λαϊκή συμμετοχή σημαίνει συνδιαμόρφωση του προγράμματος με εκείνο το τμήμα του λαού που το ΠΑΣΟΚ αντιπροσωπεύει.
Στις αντιπροσωπευτικές κοινοβουλευτικές δημοκρατίες αυτό δεν συμβαίνει, για τούτο και ο σοφός Κορνήλιος Καστοριάδης τις ονόμασε¨"φιλελεύθερες ολιγαρχίες."
Για ποιο φορολογικό νομοσχέδιο ζητάει γνώμη το υπουργείο; Όπως γνωρίζει η κοινή γνώμη μέσω των Μ.Μ.Ε. δεν υπάρχει ξεκάθαρο και τελικό φορολογικό σχέδιο παρά μόνο διαρροές. Δεύτερον .Ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα βεβαίως να έχει γνώμη αλλά δεν έχει γνώση επί παντός του επιστητού. Η κοινωνία σήμερα λειτουργεί με πολύπλοκους μηχανισμούς και είναι απαραίτητες πλήθος από τεχνοκρατικές γνώσεις. Για να έχει σωστή άποψη ο πολίτης χρειάζεται κα την συμβουλή του τεχνοκράτη.
Τρίτον .Το αντιπροσωπευτικό σύστημα έχει καταφέρει με τον τρόπο που λειτουργεί να έχει παθητικοποιήσει τον πολίτη. Τον έχει στρέψει στον ατομισμό στον ανταγωνισμό , τον έχει κάνει να αισθάνεται ως «άνθρωπος για τον άνθρωπο λύκος» “homo hominy lupus”και στον εγωισμό ¨»Παναγιά μου και κυρά μου, σώσε το σπίτι μου και κάψε του γείτονα μου» Είμαστε όμως καταδικασμένοι να επιβιώσουμε και να συμβιώσουμε μαζί ως κοινωνικό σύνολο. Πρέπει να ξαναδούμε από την αρχή το κοινωνικό συμβόλαιο που έχουμε συνάψει. Μας αρέσει το αντιπροσωπευτικό σύστημα έτσι όπως λειτουργεί ; Τι κάνουμε εμείς ώστε να το αλλάξουμε να το βελτιώσουμε για να έχει και την δική μας πινελιά; Σε ποία κοινωνικά κινήματα συμμετέχουμε, σε ποιές ομάδες συμφερόντων, σε ποία κινήματα καταναλωτών αγροτών, εργατών, διανοουμένων; Δεν έχουμε δικαίωμα να ομιλούμε όταν μένουμε απαθείς ως παθητικά πλάσματα λες και είμαστε ασθενείς και οδοιπόροι και περιμένουμε να αλλάξουν από μόνα τους τα πράγματα Εντωμεταξύ για άλλοθι κάνουμε εκ του μακρόθεν ανέξοδη κριτική στην κυβέρνηση, σε κάθε κυβέρνηση.. Είναι άραγε ικανοποιημένη η ανθρωπότητα σήμερα, που η κλιματική αλλαγή τείνει να καταστρέψει το οικοσύστημα στον πλανήτη γη; Όποιος όμως περιμένει από τις κυβερνήσεις να βελτιώσουν τα πράγματα ακόμη κι όταν έχουν φιλολαϊκό προσανατολισμό, απατάται πλάνη οικτρά. Διότι η εξουσία διαφθείρει και η ελίτ των σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων, συνήθως συμμαχεί με τα μεγάλα συμφέροντα και γυρίζει την πλάτη στα λαϊκά συμφέροντα. Εμείς οι νεοέλληνες οι οποίοι υπερηφανευόμαστε ότι είμαστε οι κληρονόμοι των αρχαίων Ελλήνων, στα γράμματα στις τέχνες και στον πολιτισμό. Παρά την υστέρηση μας από τα προοδευμένα κράτη λόγω της ιστορικής συγκυρίας. Θα πρέπει να αντλήσουμε διδάγματα από το ένδοξο αρχαίο ιστορικό μας παρελθόν. Οι αρχαίοι Έλληνες είναι αυτοί που καθιέρωσαν την άμεση δημοκρατία, και το¨ «τις αγορεύει βούλεται» και έδωσαν τον λόγο σε όλους τους πολίτες, στην λαϊκή συνέλευση[εκκλησία του δήμου.] Από αυτό το φωτεινό παράδειγμα που δημιούργησε Παρθενώνες πρέπει να φωτιστούμε , να πιούμε δροσερό νερό να δροσιστούμε.
Η ΛΑΊΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ ΚΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΟΜΕΝΗ ΜΕ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΊΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΎΝΗ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΑΊΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΎ ΜΑΣ..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου