Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013


Psycho...logy: Το νόημα των δώρων στη ζωή μας!

Ήταν νωρίς το πρωί όταν ένα μεγάλο πακέτο με όμορφο περιτύλιγμα εισέβαλε αλαφιασμένα στο σαλόνι του σπιτιού μου.
 Αφού σιγουρεύτηκα ότι ο παραλήπτης ήμουν εγώ και μόνον εγώ, δεν μου έμενε τίποτε άλλο από το να το ανοίξω .Η έκπληξη για εμένα ήταν μεγάλη και η χαρά ακόμη μεγαλύτερη, καθώς προερχόταν από ένα πρόσωπο που υπεραγαπώ!
Διαπίστωσα πως κάποιες φορές, όσο και αν το αρνούμαστε, η δύναμη και η πραγματική σημασία των δώρων είναι τόσο μεγάλη και τόσο ανυπέρβλητη, που τίποτα δεν είναι ικανό να τη σταματήσει.
Έτσι με αφορμή αυτή την τυχαία ιστορία, πήρα την απόφαση να αφιερώσω αυτό το άρθρο στα δώρα.
Όλοι μας συχνά- πυκνά έχουμε γίνει αποδέκτες δώρων (ή θα γίνουμε), ή έχουμε χαρίσει δώρα. Όλοι έχουμε μπει στη διαδικασία αναζήτησης του κατάλληλου αντικειμένου που θα μπορούσε να αρέσει στο άτομο που θέλουμε να το χαρίσουμε. Εξάλλου, η καταναλωτική κοινωνία στην οποία ζούμε ευνοεί τέτοιου είδους πράξεις.
Οι σύγχρονοι ψυχολόγοι υποστηρίζουν πως τα δώρα διευκολύνουν τη διαμόρφωση των ανθρώπινων σχέσεων, καθώς καθορίζουν το είδος τους και ενισχύουν τους φιλικούς και οικογενειακούς δεσμούς.
Η εμπορευματοποίηση των πάντων, όμως, ίσως μας έχει κάνει αρκετές φορές να αρνούμαστε κατηγορηματικά να δεχόμαστε δώρα, αλλά κυρίως να σταματήσουμε την αγορά δώρων και να εκφράζουμε με άλλους τρόπους τα συναισθήματά μας στους ανθρώπους που αγαπάμε.
 Το να απαγορεύουμε στους άλλους να μας χαρίσουν κάτι, είναι σαν ουσιαστικά να τους απαγορεύουμε να μας σκέφτονται και να αναζητούν πράγματα που μας αρέσουν. Οπότε δεν τους αφήνουμε να νιώσουν τη χαρά όλων αυτών των καταστάσεων.
Ακριβά ή όχι, φανταχτερά και μη, τα δώρα όταν προέρχονται από άτομα που μας αγαπάνε πραγματικά, δεν έχουν σημασία για εμάς τα πακέτα που βρίσκονται μέσα ή η χρηματική αξία τους, αλλά η συναισθηματική αξία και όλα τα όμορφα συναισθήματα που είναι κρυμμένα μέσα στα ίδια τα πακέτα!
Γιούλη Τριανταφύλλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου