Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

ΠΕΖΟΓΡΑΦΗΜΑ -ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ; ΑΜ ΔΕ?


ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ

Ο Γιώργης Γιωργάκης ήταν πια εξήντα τριών ετών, και είχε καταθέσει τα χαρτιά του για να συνταξιοδοτηθεί από το ΤΕΒΕ.

Πολύ πριν υποβάλλει την αίτηση για συνταξιοδότηση, έκανε κριτική στους φίλους του ότι γκρινάζουν μόλις βγαίνουν στην σύνταξη και μελαγχολούν."Μη κάθεστε να κλαίτε τους έλεγε σαν τις πενθοφορούσες χήρες, να εί...στε δραστήριοι να έχετε ενδιαφέροντα." Η ζωή μας δεν τελειώνει με την σύνταξη."

Ο Γιώργης κατηγορούσε τον Αιμίλιο -έναν παλιό του φίλο.

Τον συμβούλευσε να αγοράσει μόλις βγήκε στη σύνταξη ένα μικρό χωραφάκι με τα χρήματα που είχε στη τράπεζα και να ασχοληθεί με αγροτική μικροκαλλιέργεια. Για να εξασκείτε να μην αισθάνετε άχρηστος και να σπαταλά όπως έλεγε τον χρόνο του χωρίς μαύρες σκέψεις για το θάνατο, για τις αρώστειες και για τα γηρατειά.

Ο Γιώργης είχε δίκιο αλλά ο Αιμίλιος δεν τον άκουσε γιατί ήταν στενοκέφαλος. Δεν κατανόησε το πνεύμα με το οποίο του μιλούσε ο Γιώργης. "Εγώ του λέει παίρνω την σύνταξη μου για να ξεκουραστώ και να ηρεμήσω. Δεν θα δώσω τα λεφτά μου για να πάω να σκάβω."

"Εγώ του είπε ο Γιώργης έχω ένα μικρό χωραφάκι και θα σκάβω μόλις βγω στη σύνταξη. Θα πηγαίνω και τακτικά εκδρομές, θα περνάω και το καλοκαίρι μου, στο παλιό σπίτι των γονιών μου στο χωριό."

Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου όπου ο Γιώργης έκλεισε το μαγαζάκι του και βγήκε στην σύνταξη. Απαρνήθηκε τις συμβουλές που έδινε στους άλλους "πριν αλέκτωρ φωνήσαι τρις."

Αμέσως βρήκε εργασία ως υπάλληλος πλέον σένα κατάστημα ομοειδών προϊόντων. Είχε συμφωνήσει με τον πρώην συνάδελφο του να εργάζεται με χαμηλότερο μισθό και χωρίς ασφάλιση.

Μια φορά πέρασε από εκεί ο φίλος του ο Αιμίλιος.Του θύμισε τις συμβουλές που του έδινε. Του είπε επίσης ότι ο ίδιος ορκιζόταν ότι θα τις ακολουθούσε κατά γράμμα. Ο Γιώργης άρχισε να ψελίζει διάφορες αστείες δικαιολογίες σαν τα παιδιά που τα έπιασε η μαμά τους να κλέβουν το γλυκό από το βάζο. Ο Αιμίλιος έφυγε ψελίζοντας μέσα από τα δόντια του¨ "δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράττεις."Δείτε περισσότερα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου