Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

ΠΕΖΟΓΡΑΦΗΜΑ


«ΤΑ ΕΝ ΟΙΚΩ ΜΗ ΕΝ ΔΗΜΩ»

ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ

Ο Γιώργης είχε ορισμένες φορές τύψεις και ενοχές. Και όχι πάντα. Όταν σκεπτόταν και πολλές φορές σκεπτόταν την κατάσταση του. Βρε παιδί μου ερωτούσε τον εαυτόν του γιατί να γεννηθώ τόσο επιπόλαιος; Γιατί δεν κρατάω τίποτα για εμένα; Όλα μου τα μυστικά πάω και τα ξεφουρνίζω στην αγορά. Δηλαδή τι έκανε ο Γιώργης που αργότερα το μετάνιωνε; Ο Γιώργης ήταν ένα περίεργος και ιδιόρρυθμος τύπος. Αρκετά εσωστρεφής, αλλά και μερικές φορές πολύ εξωστρεφής. Έμοιαζε με μικρό παιδί. Ότι του συνέβαινε το έλεγε στην παρέα του , και στους φίλους του. Φαίνεται ότι δεν είχε μελετήσει τους αρχαίους σοφούς που είχαν πει ότι¨ «Αυτό που σου συμβαίνει στο σπίτι σου- τα προσωπικά σου- να μην τα μεταδίδεις στην αγορά.» Δηλαδή «τα εν οίκω μη εν δήμω.» Αλλά και¨ «τα εν δήμω μην εν οίκω.» Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Αργότερα καταλάβαινε την έκθεση του στο κοινό και το κουτσομπολιό που πιθανόν να έπεφτε εναντίον του και το μετάνιωνε.

Τι έκανα μονολογούσε στον εαυτόν του; Τι θα λένε τώρα οι φίλοι μου για εμένα;

Είμαι αδιόρθωτος. Φέρομαι σαν μωρό κοτζάμ άνδρας. Αισθανόταν αυτολύπηση που δεν μπορούσε να αλλάξει τον χαρακτήρα του. Αν είχε γεγονότα που του έδιναν χαρά την μετέδιδε στους φίλους του . Αν του συνέβαινε κάτι λυπηρό που ήταν και τις περισσότερες φορές το μετέδιδε στους φίλους του. Ακόμη κι αν αργότερα βρισκόταν εκτεθειμένος κι αν έπρεπε να κρατάει τους τύπους, και να σκέπτεται και να υπολογίζει τα πρέπει, και τις συμβάσεις της ζωής μας που μας έχουν επιβληθεί.

«Πρόσεχε ποιους κάνεις φίλους του έλεγε τακτικά ένας θείος του που του είχε αδυναμία. Να σκεφτείς την σοφή λαϊκή παροιμία¨ «πες μου τους φίλους να σου πω ποιος είσαι.»

Ο φίλος του ο Κώστας του λέει μια μέρα που είχαν σχετική συζήτηση. Σου αρέσουν οι αστυνομικές σειρές της τηλεόρασης.; Πως, ναι. Τις βλέπω καμιά φορά και ξεχνιέμαι.»

«Δεν έχεις δει αστυνομικούς που συλλαμβάνουν κατηγορούμενες του κοινού ποινικού δικαίου;» «Έχω δει. Τι σχέση έχει αυτό με εμένα;» -«Τους λένε τα δικαιώματα τους. Ένα από τα δικαιώματα τους είναι ότι δικαιούνται δικηγόρο συνήγορο υπεράσπισης, και ότι δικαιούνται να μη μιλήσουν διότι ότι πουν χωρίς δικηγόρο, θα στραφεί εναντίον τους.» Ε? Λοιπόν. Τι σχέση έχει με εμένα αυτή η ιστορία;» «Το ίδιο συμβαίνει και με όσους είναι εξομολογητικοί, και βγάζουν την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή στην φόρα.»

Ότι έχουν πει στρέφεται εναντίον τους από τους ίδιους τους, τους φίλους. Γιατί; «Γιατί «ο βασιλιάς είναι γυμνός.» Οι άλλοι γνωρίζουν τα μυστικά τα δικά τους, και είναι ευάλωτοι στην κριτική. Ενώ οι άλλοι λένε για τον εαυτόν τους ότι τους συμφέρει και δεν εκτίθενται.

«Καλά τα λες Κώστα . Εμένα όμως έτσι είναι ο χαρακτήρας μου. Η ψυχή μου παραμένει παιδική. Αν αλλάξω θα γεράσω θα φθαρώ και θα πέσω σαν ώριμο φρούτο. «Να σου πω Κώστα και τι άλλο ρητό υπάρχει;» «Να μου το πεις.» Το ρητό αυτό λέει ότι¨ «μοιρασμένη χαρά διπλή χαρά, και μοιρασμένη λύπη μισή λύπη.»

«Άσε τους άλλους να ζουν με τις κακίες τους.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου